12/09/2012

Downloadable sewing pattern flowchart

Recently, prominent sewing bloggers (Gertie, Male pattern boldness, ...) have raised concerns about this new trend with sewing pattern companies : the downloadable pattern.
They mainly express their frustration, and I quite agree with them, having tested the thing already (3 times, maybe 4, if I'm brave enough).

So, compiling my experience and their remarks, I've made a flowchart to help myself (and others, like you, maybe) make the right decision.

(yes, it's beautifuly made with Paint, as I've got no computer or design talent) (start is at top right)


2 commentaires:

  1. Genial! Tu m'a fait rire parce que c'est vrai. Moi je les utilise parfois. Sourtout parce que je n'aime pas attendre le courier et je n'aime pas trop ce papier tout fin... Mais c'est un peu lourd

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Merci !
      En ce qui me concerne, la frustration et le découragement me viennent lorsque j'ai patafixé mon puzzle au mur et que je me rends compte de l'ampleur de la tâche à venir.

      Supprimer